zondag 2 september 2007

Tien keer ouders van nu

1. De leesmoeder moest bij het hoofd komen uitleggen waarom zij groep 3 Brusselmans liet lezen.
2. Mamma, mijn vriendinnetje begrijpt me niet (Harrie, groep 2).
3. De Railrunnerforensen delen 's middags de NRC-junioreditie.
4. Ik ben de moeder van Davey en ik ben house-vrouw.
5. De oudercommissie was erin geslaagd de middagpauze te verzetten zodat deze niet meer samen viel met The bold and the beautiful.
6. "Hij is nu zes, en dan vinden ze zakgeld onderhand een beetje kinderachtig worden. Dus, zegt-ie, pa, dat gaan we anders aanpakken. Jij moet er ook hard voor werken en het is toch uiteindelijk de bedoeling dat ik op eigen benen leer staan? Kunnen we dan dat zakgeld niet omzetten in een microkrediet?"
7. Hier is je lunch, je melk en wil je vandaag je Maxxer, je buzzer of je GSM-telefoon aan?
8. Lief he, de mini's van FC Ermelo hebben dit weekend hun eerste treinstel vernield.
9. Nee, ik hoef niet naar school gebracht te worden. Vandaag teleleren.
10. Pap, ik moet een nieuwe organizer, deze is maar 32 KB en ik ga straks naar groep 5.

(Met dank aan Arjan Broere